11.3.2013

Nimet



Minulla on tapana ommella pipoihin (ja muihinkin vaatteisiin) nimikointinauhat. Eli tuo valkoinen nauhan pätkä. Siihen voi kirjoittaa nimen tekstiilitussilla. Tyttärelleni tilasin vuosia sitten omat niminauhat ja niitä on edelleen.. Ompelen yleensä nauhat kiinni saumurilla, mutta juuri tässä pipossa ompelin nauhat jälkikäteen tavallisella ompelukoneella saumuriompeleen päälle. Ja juu, tässä pipossa on kaksi niminauhaa ihan siksi, että kunhan pipo siirtyy seuraavalle käyttäjälle niin voin vaan leikata pois tyttären nimilapun ja jäljelle jää kuitenkin niminauha uuden omistajan nimelle :)

*Ai miksikö minulla on yksi punainen lanka saumuriompeleessa :D Ompeleesta ei tullut säädöistä huolimatta hyvää. Joten kikkakolmoset käyttöön. Jokainen lanka (mulla normaalisti kaikki valkoisia) vaihdetaan eriväriseen lankaan. Sitten näkee todella helposti että minkäväristä lankaa kannattaa ruveta säätämään ja säätöjen vaikutusta ompeleessa on todella helppo seurata. Minulla oli vihreä, punainen, valkoinen ja sininen lanka käytössä. Näin saa myöskin värikästä ommelta jos sattuisi tarvitsemaan :) Tässä kohtaa iski vaan laiskuus ja en muka jaksanut vaihtaa kaikkia lankoja takaisin valkoisiin..

1 kommentti:

Anneliini kirjoitti...

Minä oon nyt tehny tilauksesta pipoja. Ja hoitoikäisillekkin. Arvaappa vaan kuinka moneen oon muistanu laittaa nimilapun. :D Se muistuu mieleen aina siinä käännösvaiheessa. :)